Motor revisie etc.

#1
Beste allen,
Na afronding van de restauratie van mijn MGB MK1 ben ik na een jaar toe aan iets nieuws. Ik kan nu van een kennis een MGC GT overnemen. De auto is in redelijke staat, maar de motor is volgens zeggen niet meer in al te beste conditie. Hij start en loopt nog prima, maar met weinig oliedruk en is nooit gereviseerd. Ik heb een aantal vragen en hoor graag jullie mening:

1/ heeft iemand ervaring met een bedrijf die dit soort motoren reviseert en een indicatie van de kosten?
2/ er moet nogal wat vervangen worden aan de auto, in- en exterieur. De reguliere handelaren zijn met name gericht op de MGB. Zelfs bij MOSS kom je een beperkt assortiment tegen. Zijn de specifieke C onderdelen wel te koop en waar.
3/ cruciale vraag blijft natuurlijk, is het rendabel om de C helemaal aan te pakken of kan ik mij beter richten op een B GT. Rij ervaringen heb ik niet en de bewuste C rijdt niet ivm vast zittende remmen..

Ik hoor graag jullie reacties.

Hartelijke groet,
John.

Re: Motor revisie etc.

#2
Hoi, stond voor zelfde probleem met motor maar revisiekosten in Nederland zijn gemiddeld hoger dan een gereviseerde motor in Engeland kopen voor circa GBP 1.600,-. Ivor Searl is een goede aanbieder, verkoopt ook via Moss, MGOC etc. Zij doen niet anders dus goede revisiemotoren en scherpe prijs. Wel op basis van inruil oude motor.

Succes ermee!

Re: Motor revisie etc.

#3
De lage oliedruk kan ook liggen aan een vieze olie pickup in de carterpan of een knik in het buisje van de oliemeter.
Doe ook eens een compressietest. De MGC en B schelen qua interieur volgens mij niet.
Groetjes Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"