Inertia switch

#1
In MGB's vanaf 1977 (?) is volgens het E-schema standaard een inertia switch ingebouwd, met als doel bij een "klapper" de voeding van de benzinepomp uit te schakelen. Ik wil zo'n schakelaar in mijn B van 1967 inbouwen. Ik zou graag weten op welke plaats de fabriek hem monteerde. Zou iemand van jullie in het bezit van een latere MGB dit voor mij na willen kijken?

Re: Inertia switch

#2
De fabriek monteerde hem links onder het dashboard, tegen het brandschot, rechtsboven de motorkap ontgrendelknop. Op de vraag: knop boven of knop onder, wordt verschillend geantwoord. Bij mij zit de knop boven. Mijn gevoel voor natuurkunde zegt dat montage met de knop onder de schakelaar wat gevoeliger maakt. Ik zou een foto voor je kunnen maken, maar het is koud in de garage en als je op Google "inertia switch mgb" intikt, word je bedolven onder de afbeeldingen. De originele montageplaats is ongeveer de meest irritante plek om te werken in een MGB, dus sterkte gewenst.
Groeten, Steef.

Re: Inertia switch

#4
Je hebt ook switches die op de accupool komen. Het is een soort balletje in een klem. Bij een klapper schiet het balletje uit de klem en is alle spanning van het circuit.
Met de huidige verkeersdrempels is het trouwens best een irritant ding.
Groet, Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Inertia switch

#6
Ik heb hem naast de zekeringkast gezet. Kan je de pomp ook gelijk zekeren: extra connector van witte draad aansluiting maken op zekeringkast en dan inertia switch en dan naar draaiboom pomp. Ik heb die van Moss gekocht. Voor zekerheid ook verklikkerlamp op aangesloten.