Re: Piepende Greenstuff remblokken

#3
130008 schreef:Besten,
Ik heb Greenstuff remblokken gemonteerd op mijn B. Remmen uitstekend, maar piepen enorm. Heeft iemand ervaring en mogelijk een tip om dit op te lossen?

Ik verneem graag jullie reactie's.

Groet,
John.
Koop de allergoedkoopste standaard GBP202 "Classic Gold" pads bij MOSS en je raakt van het piepen af. Deze semi-metallics vergen slechts een korte inslijptijd (wel het bijgevoegde recept volgen de eerste paar honderd kilometers) en kosten maar zo'n €15 (excl verzending). De meeste dure pads piepen meer dan de allergoedkoopste, vreemd maar waar :o

Mocht je bevestiging van dit verhaal wensen kan ik wel wat links naar de MG Experience discussies leveren, het is daar een regelmatig terugkerend onderwerp. Ook YouTube staat vol met recepten die al of niet oplossingen bieden. De enige constante factor is overigens type pads wisselen tot het gepiep ophoudt, met het goedkoopste type haast altijd als winnaar....

Re: Piepende Greenstuff remblokken

#4
Ik race al heel lang dus ik mag wel zeggen dat ik wat ervaring heb met remblokken. Daarom sorry dat ik het zeg maar Green stuff is echt rommel! Voornamelijk een naam maar weinig performance. In mijn auto's alleen Ferodo of Hawk remblokken. Slijten normaal, stoppen geweldig en geven geen geluid.
Groet Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
cron