Re: gezocht; adres voor spaakwielen richten/spaken vastzette

#3
Natuurlijk is er ervaring ,maar dat wordt op ons geweldig forum niet gedeeld.

Heb hier een adres voor je, wat toonaangevend is in Nederland.

Bestaat al heel lang. Leverde al RVS spaken voor chromen wielen toen de Engelse handel daar nog nooit van had gehoord.
Als ik nieuwe spaken voor b.v. een chromen wiel nodig heb, bestel ik ze altijd bij Haan.
Moet zeggen dat de kwaliteit van de spaakwielen vanuit Engeland de laatste tijd met sprongen omhoog is gegaan.
Chromen wielen nu ook met RVS spaken. Had enkele maanden geleden nog 4 nieuwe painted 14 inch 72 spaaks velgen
uit de U.K. Was verbaasd over de kwaliteit. Met gewoon verkeerd uitbalanceren[niet op de naaf] heel weinig lood en totaal geen onbalans.

Afijn dat was de vraag niet. Hierbij naam en het adres.

Haan Wheels
Duinweg 7
5482 VR
Schijndel
sales@haanwheels.com

Motorfietsen is hun ding, maar je kan er voor ieder spaakwiel terecht.
Zij verkopen ook de speciale spaakwiel sleutels.

Maar zelf spaken vervangen is niet moeilijk. Een wiel zelf verspaken ook niet.
Bij painted spaken doorslijpen en vernieuwen. Of als het gehele wiel niet mooi meer is ,warmstoken en alles laten
stralen en op nieuw opbouwen. Met warmstoken komen de nippels goed los.
Bij chroom spaken willen die nog wel eens bewegen en loskomen. Soms nog na te spannen.

Maar alles wat je doet aan een gebruikt spaakwiel staat of valt met de conditie van de splines in het wielcenter.
Anders is het zonde van de tijd en het geld.

Hans Geertse

Re: gezocht; adres voor spaakwielen richten/spaken vastzette

#4
Hoi Hans,
Bedankt voor je reactie, dat adres ken ik maar men had geen interesse/tijd of zin in het vastzetten van een paar spaken in een paar wielen.
De wielen zijn nog originele painted Dunlops van 1978 c.q. een paar van 1980 met beiden slechts origineel een 11,000 mijl, dus in nieuwstaat verkerend met alleen een paar losvoelende (ander geluid) spaken, geen zichtbare speling
De wielen van MWS kunnen thans betere kwaliteit zijn dan vroeger, maar ik schoot in de lach toen ik hun verhaal van in Enjoying MG van de MGOC UK dat zij de enige waren met de originele "lace" verweving van de spaken zogezegd als op de MGB/C hoort en Dayton dat niet had, ik bezit twee sets 15" Daytons (een set 6" breed) en die zijn wel degeljk voorzien van dezelfde "lace".
Dus buiten Haaan Classic (subdivisie voor klassieke autowielen) dus geen verder adres bekend in Nederland, tja dan eerst maar zelf proberen en dan verder kijken.
met vriendelijke groeten
Rob
cron