Uitwisselen dashboard MGB GT

#1
Kan je eenvoudig het dashboard van een 1972 MGB GT Amerikaanse uitvoering uitwisselen voor een Europese uitvoering? Ik denk hierbij aan hergebruik of vervanging van bijvoorbeeld kabelboom, ventilatiesysteem (zitten andere roosters in) en dashboard meters.

Jasper

Re: Uitwisselen dashboard MGB GT

#2
Jasper,

Dit is zeker niet eenvoudig maar wel te doen

Je moet namelijk de dashboard tray (de metalen bovenzijde) en het metalen gedeelte tussen tunnel en dashboard (de console) omwisselen met die van een chroom bumper uit een eerder bouwjaar. Daarvoor moet ook de voorruit uit de auto voor het los boren van de puntlassen.
De kabelboom moet aangepast worden. Alle klokken en meters passen niet in het metalen dashboard.
Dit is een behoorlijk slijp en lasklusje. Als je snel bent kan ik het nog laten zien (in Nijkerk) alvorens de auto naar de spuiter gaat.

Groetjes Henny

Re: Uitwisselen dashboard MGB GT

#3
Beste Henny,

Dank voor je reactie! Ik ben momenteel aan het oriënteren op een GT en kom ook Amerikaanse versies tegen, maar vindt dat dashboard niet aantrekkelijk. Vandaar mijn vraag hoe en of zo'n dashboard om te zetten is.
ik ben momenteel op vakantie, dus even langskomen is moeilijk. Wellicht kan je nog wat foto's voor mij maken. Ik neem dan na mijn vakantie wel even contact met je op

Met vriendelijke groet,

Jasper van Zanten