Overdriveschakeleraar model 1977

#1
Mijn overdrive doet het niet meer en ik denk dat het aan de schakelaar ligt. Als ik deze doormeet in de aanstand, dan is er geen verbinding. De schakelaar (Moss nr 5200999A) zit in de knop van de versnellingspook. Hoe kan ik de knop van de versnellingspook uit elkaar halen, zodat ik de schakelaar kan vervangen?

Groet,
Wim

Re: Overdriveschakeleraar model 1977

#2
Beste Wim,
Het bovenste deel van de versnellingspook is als het ware een plastic dekseltje wat op een gietijzerachtig deel is geklemd.
Aan twee kanten is er bij de overgang van metaal naar plastic een inkeping, die voorzichtig met een schroevendraaier open prutsen,
als het goed is komt het dekseltje met de overdrive schakelaar dan los en als het nog origineel is zijn de draden lang genoeg om het
dekseltje met de schakelaar om te draaien, de schakelaar is bevestigd met twee minicule schroefjes (raak ze niet kwijt !!), de draden
zijn simpel los te trekken, als het ware een ronde bevestiging om het deel van de schakelaar, Monteren in omgekeerde volgorde,
Ik had ooit een auto waar een idiote monteur de kabels zo strak naar beneden had aangetrokken dat er nauwelijks speling was om
het dekseltje met de schakelaar op te tillen en om te draaien.

groeten
Rob

Re: Overdriveschakeleraar model 1977

#3
Beste Wim

Een grote kans dat de schakelaar gewoon goed is ,maar dat een van de draadjes afgebroken is.

Dit is het zwakke punt van deze constructie. Door het heen en weer bewegen van de bekabeling sneuvelt
er wel eens een draadje . Is goed te repareren. Het meeste werk is nog oom de bekabeling zo te traceren
dat alles weer voor lagere tijd functioneert.
Succes
Hans Geertse

.