Achtergordels in MGB GT

#1
Sinds vorige week ben ik de eigenaar van een witte MGB GT uit 1975. Dit is mijn eerste MG en zodoende heb ik een paar vraagjes.

- Graag wil ik de achterbank uitrusten met 3-punt gordels voor ons kleintje. Heeft iemand ervaring hoe deze het beste gemonteerd kunnen worden?

- Ik ben een aantal adressen op internet tegen gekomen waar je onderdelen kan kopen. Ik heb het idee dat Moss de beste prijzen heeft. Daarna volgen Limora en MG Parts benelux en Anglo parts is het duurste. Heeft iemand nog andere suggesties?

- De bekleding bij de voeten van de bestuurder is slecht. Ik heb gezocht naar vervanging hiervan. Zijn dat deze: http://www.moss-europe.co.uk/footwell-k ... l135a.html. Voor de rest kwam ik alleen complete bekleding sets tegen.

- De knop van de deurklink steekt uit naar buiten. Is dit iets wat makkelijk te repareren is? (Zie foto)
20170428_161231.jpg
20170428_161231.jpg (6.68 KiB) 2003 keer bekeken
- Kan je de Haynes manual ergens in Nederland kopen?

Alvast bedankt.

Re: Achtergordels in MGB GT

#3
Haynes manuals zijn op diverse plekken in Nederland te koop.
Google eens op autobooks en je krijgt een aantal Nederlandse verkopers.
Overigens ik denk dat Anglo Parts en Limora de Haynes manuals ook leveren.
uitstekend boek overigens , en ga voor de Haynes 50 jaar jubileum editie in kleur, nr 4894, die is duidelijker dan het origineel, nr 111

Wat betreft onderdelen is niet zozeer de prijs, maar veel meer het gebrek aan kwaliteit het probleem.
MG onderdelen kosten een scheet en twee knikkers, er lijkt een soort "race to the bottom" aan de gang tussen de grote handelaren, die deze onderdelen in Azie laten namaken.
Helaas gaat dat vaak ten koste van de kwaliteit.
Kleinere handelaren verkopen meestal Moss onderdelen.
Na een paar zeperds bij Moss en ook Limora, koop ik weer bij Anglo Parts, maar ook daar sta je af en toe voor voor verassingen.

Re: Achtergordels in MGB GT

#4
Beste ??

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Even je naam onder je Topic zetten is zeker zo vriendelijk.

Als je in de jouw genoemde link de kaarten die links en rechts in de 'footwell' geschroefd zijn bedoeld dan zijn dit de juiste.
Bestel dan meteen even wat nieuwe zwarte schroefjes en ringetjes om ze vast te zetten. Je zal nieuwe gaatjes moeten boren. Of heel precies de gaatjes van de oude kaarten over moeten nemen. Het nummer van de schroefjes en cupvormige ringetjes is AD606083 en FWP906.

De knop van de deurkruk is naar voren geschoten door een losgelopen boutje. De uitvoering is bouwjaarafhankelijk. De kruk zit aan de binnenzijde vast met twee moertjes die je na het verwijderen van de deurkaart, met naar boven gedraaid raam kan benaderen met een klein dopje 8mm.
Het is wel even prutsen maar op zich niet moeilijk. Mocht het boutje, ringetje, veertje weg zijn zoek dan onder in de deur.

Succes Henny