Champion Copper Plus N9YCC bougies

#1
De zo door mij gewaardeerde N9YCC bougies zijn inmiddels bijna nergens meer te krijgen, ik vond in Nederland nog maar twee stuks van en de nog wel ruim in de het VK voorhanden weerstands versie RN9YCC wil ik als het even kan niet op mijn van een interne weerstand voorziene bougiekabel's zetten (de VK-verkoper kon me de weerstandswaarde niet opgeven)

Vandaag eerst geprobeerd om Pools te lezen op een lokale shop daar, maar erg duidelijk waren de mogelijkheden er niet van. Andere in Zwitserland willen niet over de grens leveren. Uiteindelijk ben ik op een Duitstalige site van een leverancier in Riga gestuit die wel in Nederland aflevert en zelfs bij standaardlevering nog gratis ook: €19,05 per 4 :D

e Bay was die in het Duits (mijn account is UK based) maar dat viel na een dubbele inlogging voor e Bay en Paypal op te lossen (zonder actief Paypal account levert hij niet uit).
Als ze goed aankomen, bestel ik er misschien nog 4 en koppel hier tzt wel terug (uiterlijk eind april wordt dat dan) 8-)

Re: Champion Copper Plus N9YCC bougies

#3
920143 schreef:Moss schijnt de RN versie als N versie aan te prijzen, maar op het plaatje zie je de R duidelijk afgebeeld voor de letter N.

Ken je deze club Don ?

https://www.holden.co.uk/displayproduct ... de=030.534

Ik heb er in het verleden wel eens iets besteld.

Groeten Rob
Nee Rob, deze ken ik niet. De leverancier die ik voor de RN9YCC heb benaderd is een andere. Als er behoefte aan de link op eBay is kan ik hem hier wel plaatsen. Zelf ga ik eerst nog op jacht naar de weerstandsloze N9YCC, met mijn silicon set van Accuspark past dat beter.

Mijn vorige silicon set vanuit Houten was nog goedkoper, maar had wel 5 kOhm in elke kabel, ook die van bobine naar distributeur. Zet je daar een 10kOhm bougie achter kom je altijd op 20kOhm totaal, te hoog dus. Met mijn Accusparkset kabels zal dat tussen 13 en 15kOhm varīeren, net acceptabel. Bosch kabels zouden de laagste weerstandswaarde bezitten, dus die passen het beste bij weerstandsbougies...

Wordt vervolgd, mocht die RN9YCC continue leverbaar blijven stap ik misschien over, nu nog niet.....
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 08 apr 2017, 11:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Champion Copper Plus N9YCC bougies toch weer gevonden

#7
850008 schreef:Ook al 25 jr. een NGK fan. Is gewoon een topper.
Koop altijd een paar doosjes in. Prijs dan ongeveer 2.50 per stuk.

Hans Geertse

Inderdaad voor de meesten onder ons een goede oplossing. Ik heb ze ooit ook een jaar geprobeerd, maar vond double core bougies gewoon net iets beter. Die NGK BP6ES staat gelijk aan de (single) coppercore van Champion de N9YC. Copper Plus ofwel de N9YCC als double copper core kent geen equivalent in de NGK reeks. Ik merk duidelijk verschil in de opwarmfase van de motor tussen die single en double core versies. Vandaar deze post, voor hen die dezelfde ervaring hebben, de rest kan gewoon met NGK doorgaan...... :-D on

PS Grappig dat ik in Houten een 2e hands Haynes vond met een advertentie van Champion voor hun toen nog maar net op de markt gebrachte Copper PLus versie en hun technische argumentatie waarom die beter is dan hun single core versie :D
Overigens kreeg de B af fabriek oorspronkelijk de recht toe recht aan Champion N9Y bougie, dus zonder al die koper extra's van binnen :!:

Re: Champion Copper Plus N9YCC bougies

#9
090086 schreef:Don,
Race je met die dingen? Zonder daar een waardeoordeel aan te hangen maar als dat niet zo is dan ben je best ver aan het zoeken als ik alle posts zo lees.
Waarom ben je zo aan het zoeken als ik vragen mag?
Groetjes Pascal
Nee racen is niet aan mij besteed, Pascal, ik zoek alleen de meest "elastische" bougie bij koude start die er bestaat. Copper plus of double copper betekent dat niet alleen de centrale electrode maar ook die op de rand een koperen kern bezit. Dat maakt de productie ervan natuurlijk wat duurder. De rest van de verklaring in die latere Haynes van me hier gaan intypen zou wat te ver voeren, koper houdt de electroden koeler is de hoofdlijn. Bijna iedereen hier rijdt immers toch alleen maar met NGK zonder erover na te denken :?

Over de jaren heen heb ik vanuit mijn garage of eigen keuze gereden met Lodge, Champion N9Y, NGK BP6ES, N9YC en het langst dus met die N9YCC. Vanuit mijn bromfiets/motortijd ken ik nog Bosch en LKG. Bosch claimde ook "elasticiteit" op hun eigen copper core bougies. Double core types van Bosch heb ik nooit gevonden, zij doen daar niet aan.

Eén minpunt van al die Champion types zal ik jullie niet onthouden: je hoeft de bougiesleutel maar iets scheef te houden of de porceleinen schacht kan afbreken. Is me gelukkig maar één keer in zo'n 35 jaar overkomen. :D

Re: Champion Copper Plus N9YCC bougies

#10
Deze discussie kan sowieso gesloten worden, omdat ook de door mij gevonden Letse leverancier wel N9YCC aanbiedt, maar slechts de RN9YCC versie uitlevert. Wel tegen een lagere prijs dan op eBay vanuit de UK stond, maar toch een teleurstelling voor me. Deze vervanger wijst bij meting maar liefst een interne weerstand van boven de 50 k Ohm aan. :o

Dat betekent dat ik tzt zal moeten overstappen naar de Bosch kabels met intern gewikkelde inductieve kabels ("helicoidal" genoemd op MGE). Op dit moment heb ik net de silicone Accuspark weerstandskabels erin met een set nog nauwelijks gebruikte N9YCC en de N9YC heb ik nog in een ongebruikte set als reserve. Maar de wekker tikt.... :cry: