kachel losmaken onder de motorkap

#1
ik wil mijn mgb dit jaar op de weg hebben na jaren stalling dus je snapt het wel dat wordt op knappen en ook onder de motorkap nu wil ik graag de kachel verwijderen wie kan me vertellen wat ik allemaal los moet halen ik heb twee waterslangen losgemaakt en de schroeven die zichtbaar zijn maar het totale zwarte unit wil niet los moet er van binnen in de auto ook nog wat losgehaald moeten worden wie kan me helpen hiermee ?/

Re: kachel losmaken onder de motorkap

#2
Beste ? (zet even je naam onder je topic)

Beide slangen van de voorruit ontwaseming moeten los. Deze bevinden zich achter de console (de bevestiging is afhankelijk van het bouwjaar).
Ook de kabel die die ontwasemingsklep bedient moet van de bedieningskraan afgenomen worden. Je doet dit door de knop te verwijderen (afnemen door indrukken palletje met een 3 mm boortje en de knop naar voren te wrikken) Daarna met een lange dop de platte moer loshalen waarna je het mechanisme los komt en achterlangs verwijderd kan worden en de kabel losgemaakt. Daarna kan de unit uitgenomen worden.
Het vilt op de kleppen is meestal vergaan. Dit is in de hobbywinkel te krijgen.

Succes, Henny

Re: kachel losmaken onder de motorkap

#3
Let ook op het gangbaar zijn van de klep die door die kabel bediend wordt. Voor velen is het terugplaatsen van de unit, zeker met nieuwe viltstrippen een crime. Laat het een troost zijn dat het mij jaren terug alweer in ook nog mijn eentje op één zaterdagmiddag gelukt is. Toen wist ik nog niet van de moeilijkheidsgraad en begon er gewoon aan :mrgreen:

Wat helpt is het door de kabelopeningen voeren van een ijzerdraad als trekdraad aan die stijve kabel naar binnen en mocht het lastig gaan, een helpende hand onder de motorkap :D
cron