Banden voor 15 inch spaakvelgen

#1
Wie kan mij vertellen wat voor maat banden ik moet hebben voor 15 inch spaakvelgen .
Om afwijking van de kilometerteller te voorkomen.
Er liggen nu vredestein 165 R 14 84 s. Sprint S 80 onder.

Ik zoek een bedrijf die deze 15 Inc banden voor een leuke prijs leverd en monteerd in de omgeving van Amersfoort.

Ben benieuwd naar de suggesties.

Met vriendelijke groeten Theo v N

Re: Banden voor 15 inch spaakvelgen

#4
Beste Theo,

Jouw wielen; WW457C/2 Type CR zijn 5 1/2J x 15" - 72 spaaks velgen, dus 5,5 inch breed.
Bandenmaat is dan 185/65x15 dat is een heel veel voorkomende bandenmaat (gelukkig).
Kijk voor de prijs - en wat is leverbaar - eens bij autobandenmarktPUNTnl (wel eerst omzetten naar zomerbanden want nu denken ze daar alleen aan winterbanden,
dan je bandenmaat invullen en dan kan je zoeken, voor Euro 50,00 p/stuk leuke banden, ik ga nooit voor de aziatische kauwgombanden eerlijk gezegd.
Uiteraard is dit de prijs van lossen banden naar je thuis gestuurd, maar niet elke bandenboer vindt het leuk als je met banden en wielen komt aanstappen.
Voor montage balanceren en 4 stuks binnenband ben je totaal denk ik additioneel circa Euro 200,00 kwijt.

Dus met in gedachten van een circa Euro 400,00 voor een set banden incl. montage bel eens je bandenboeren in de omgeving af, laat hun de banden leveren, maar nu zie je wat de banden ongeveer kosten in vergeking.
Let op niet elke bandenboer kan/wil banden om spaakwielen en zelfs binnenbanden in tubeless banden monteren, vermijdt Quickfit en dat soort bedrijven waar 16 jarige stagiaires werken.
Ik woon in Rotterdam, ik kan je hier wel een goede bandenboer noemen als je dat wilt, maar je woont hier circa 100km vandaan.

Ik refereer hiermede ook aan wat Hans Geertse in je andere topic over hetzelfde onderwerp aangeeft, ik neem aan dat je een auto hebt met de originele spaakwielsplines,
niet een later omgebouwde want dan zou inderdaad 185 brede band een probleem kunnen zijn. Is de auto af fabriek met spaakwielen geleverd heb je meer speling.
Indien je de auto van van 4 bouts wielen wilt ombouwen naar spaakwielen neem dan de achterwiel splines die de as niet veel breder/langer maken, maar die levert men vaak
niet in de "goedkope" ombouwsets.

http://www.mwsint.com/custom/FitmentGui ... G&carYear=



Succes
Laatst gewijzigd door Rob de Joode (920143) op 29 jan 2017, 14:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Banden voor 15 inch spaakvelgen

#6
Zelf heb ik heel goede ervaringen met de garage van Willem van Dorland in Vlaardingen. Willem heeft zelf een B en ziet dynamisch balanceren nog steeds als een uitdaging.
Wie weet kan hij je ook leveren wat je wil, monteren en balanceren zit bij hem per definitie in de prijs.
Adres Fultonstraat7 3133KH Vlaardingen (industrieterrein) tel 010-4343413
Een website heeft hij ook, maar Willem aan de telefoon werkt gewoon sneller http://garagevandorland.nl/