Re: benzinelucht

#2
Hallo Kees,

Het zal waarschijnlijk een lek in een slang zijn. Als je een USA B hebt zit er rechts achterin een pot waarin de ontluchting van de benzine tank inkomt. In dat geval is de kans groot dat de lucht daar vandaan komt.
Oplossing in dat geval is de slangen die daar heen gaan en vanaf komen te checken op lekkage. Meestal zijn deze slangen uitgehard, nieuw slangetje monteren en het problem is opgelost.

Indien je geen USA B hebt kun je dit uitlsuiten en zul je het mi moeten zoeken in een poreuze vulslang, lekkende benzine slangetjes van de brandstof pomp of een lekkende brandstof pomp zelf.

Ik hoop dat dit je wat op weg helpt.

Met vriendelijke groet,

Gerrit
Laatst gewijzigd door Gerrit Bruntink (140151) op 18 mar 2016, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Have Fun, make history in de polder

Re: benzinelucht

#6
Gerrit, er zitten een aantal dunne open slangetjes rechts in de kofferbak. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik heb ze afgedicht. De benzinelucht blijft. Ik denk nu dat er een lek aan de bovenkant van de tank zit. Eerst maar demonteren....
Mvg, Kees

Re: benzinelucht

#7
Hallo kees,

Is het probleem met de stank in de kofferbak inmiddels opgelost.????
Ik heb namelijk het zelfde probleem .
Ik heb alle slangetjes vervangen en mijn tank onder druk gezet met lucht ;maar nergens zie ik benzine uitkomen,de stank is nog steeds aanwezig.het is echt een raadsel.
Ben benieuwd of jij een oplossing gevonden hebt.
Ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groeten.

Theo van Nes

Re: benzinelucht

#8
980543 schreef:Gerrit, er zitten een aantal dunne open slangetjes rechts in de kofferbak. Hoe het werkt weet ik niet, maar ik heb ze afgedicht. De benzinelucht blijft. Ik denk nu dat er een lek aan de bovenkant van de tank zit. Eerst maar demonteren....
Mvg, Kees
Die dunne slangetjes die er zitten eindigen op het pomphuis er om voor te zorgen dat de mechanische contacten van de SU pomp geen vieze buitenlucht op hun contacten krijgen.
Deze slangetjes moeten wel open blijven voor het ontluchten van dit pompcompartiment; alleen als het diafragma van de pomp gescheurd is, komt hier benzinedamp uit

Omdat dit volgens deze post van jou niet zo is, komt de tank nu aan de beurt :!:

Re: benzinelucht

#9
Beste Kees,
Heb 2x hetzelfde probleem gehad. No 1 was een aan de bovenkant van de tank doorgeroeste plek. No 2 is de ontluchting van de tankdop. Opgelost door bij een tweede tankdop de ontluchtingsgaatjes dicht te maken. NB: bij gaan rijden de tankdop wisselen anders val je stil door het vacuüm trekken!

Re: benzinelucht/nog een mogelijkheid

#10
Recent bleek tot mijn grote verbazing dat de fiberringetjes tussen de banjokoppelingen op de benzine-aansluitingen van de pomp wéér lekten. Dat ze wel eens gaan zweten was me bekend, maar kennelijk is lekkage tegenwoordig ook een mogelijkheid. Overigens heb je een wat oudere MGC, dan zien de koppelingen er wat anders uit en heb je die banjo's niet. Overigens, dat je benzinelucht in de achterbak ruikt wil niet zeggen dat daar de bron zit! Benzineluchtjes begeven zich al snel naar andere plekken dan waar het echte lek zit, dat heb je met een vluchtige stof :?
cron