Alles weg op de nieuwe site

#1
Hallo allemaal

Dit is een van de zegeningen van het nieuwe digitale tijdperk.
Alle technische gegevens en sociale niet mogelijk om over te zetten.
Jammer ,maar vrees dat het niet anders kan.

Hoop wel dat dit in de toekomst wel mogelijk is.
Hebben we leuk kunnen oefenen op de oude site.

Met vriendelijke groeten aan alle bekenden en
een zinvolle toekomst op de nieuwe site.

Hans Geertse

Re: Alles weg op de nieuwe site

#2
Wij zullen elkaar ook hier wel regelmatig tegenkomen, Hans. Overigens werd beloofd de oude bijdragen als archief te hebben behouden, maar daar vind ik niets van in het overzicht van terug. Vreemd dat de meesten onder ons klakkeloos accepteren dat elke wijziging in een ICT-voorziening verlies van jaren historie moet inhouden. :(

Dat is het grootste misverstand dat er is (het levert de Webmaster wel minder werk op), want je kan elke tekststring best converteren naar standaard-formaat en dat per onderwerp in een eigen archiefplek plaatsen. Elk contentmanagementsysteem van enige naam kan dit soepeltjes aan :idea:

Gemiste kans en dus nu al de derde herstart van 0 af, want de vorige conversie wiste ook genadeloos alle historie. Opmerkelijk niet waar, want wij MG-liefhebbers bewijzen dagelijk hoe wij de historie van onze wagens in ere houden :?

Waar zijn trouwens onze profielverhalen gebleven???? :-D on

Re: Alles weg op de nieuwe site

#3
Ter informatie.
Onder "Leden" staat de knop "MGCC Forum" maar daaronder staat de knop "MGCC Forum oude site" als je hier op klikt kom je in de oude omgeving terecht.
Daar log je in met je naam en paswoord, wat bij dat Forum hoort en kun je naar het oude Forum. Dit blijft als archief bestaan.
Webmaster
MGB-GT

Re: Alles weg op de nieuwe site

#4
Ook ik begrijp dat we vooruit willen maar ik denk dat we nu toch iets te snel gegaan zijn. Ik vraag mij af of dit is wat de leden graag willen. Ik heb alle begrip en respect voor onze vrijwilligers en dank hen voor alle steun en inzet maar in dit geval was een misschien professionele (kostbaardere) aanpak beter geweest en was de historie van het oude forum in de huidige forum opgenomen.
Het typt en leest overigens wel veel fijner, kans het nu zonder leesbril. Over smaakt valt niet te twisten maar blauw en oranje zijn mijn kleuren :D

Dank en veel succes, Rob
Groet Rob
790007

Re: Alles weg op de nieuwe site

#5
Tja, het is ff wennen zulen we maar zeggen.
Groot voordeel is dat we (waarschijnlijk) onderling een pm (private message "mailtje"kunnen sturen,
nadeel iedereen is een nummer geworden, dus namen moeten onder je bericht op dit forum geplaatst
worden anders weet je niet wie het geplaatst heeft,
Profiel met foto's en een avatar is ook een heel verhaal, time will tell .......
Gelukkig kunnen we nog naar de oude website om alles terug te lezen.
Groeten van 920143
(aka Rob de Joode)

Re: Alles weg op de nieuwe site

#6
wimregiomidden schreef:Ter informatie.
Onder "Leden" staat de knop "MGCC Forum" maar daaronder staat de knop "MGCC Forum oude site" als je hier op klikt kom je in de oude omgeving terecht.
Daar log je in met je naam en paswoord, wat bij dat Forum hoort en kun je naar het oude Forum. Dit blijft als archief bestaan.
Webmaster
Klopt, maar dan wel vanaf de Homeplek voor inloggen. http://www.mgcarclub.nl/cms Ga je in en uit via het forumoverzicht kom je een ander "leden" uitklapmenu tegen en lukt het niet. Omdat je vanuit het nieuwe Forumoverzicht ook niet terug kan bladeren naar die bovenstaande homepage heb ik maar even aparte twee favorieten./ bookmarks gemaakt voor directe links op beide plekken (en in mijn beide browsers Firefox en Chrome). Verbeterpuntje voor de nieuwe site, je moet via elke sitelokatie immers altijd terug kunnen gaan naar die homepage! :!:

Maar gelukkig is de historie tenminste nu via een omweg bewaard gebleven. :)

Nu het persoonlijke in onze discussies weer terug (avatar en echte of zelf gekozen gebruikersnaam). En natuurlijk even kijken of we van die op de grijze ondergrond bijna onleesbare lichtgroene letters af kunnen komen. Het is bekend dat zwarte letters op een lichte achtergrond nog steeds het beste leesbaar zijn.

Zo te zien aan die bijdrage met die hele grote blauweletters is er een truukje voor. Achtergrond zal helaas wel standaard zo vaag zijn, ik zie daar geen insteloptie voor (oude sitekleur was beter) :lol:

Don van Riet/ Donthuis elders "on the Web"

Re: Alles weg op de nieuwe site

#7
Dag Hans,
Je zal vast niet de enige zijn die zijn weg op de nieuwe plek nog niet heeft gevonden, ik heb er ook veel moeite mee.
Alzheimer?
Ik dacht van niet, maar ja?
Mag ik via en naar jou een vraag stellen over jouw vakkennis m.b.t. de motor van de MGB van 7/73 uit Amerika?
Ik heb zo`n auto gekocht om de onderdelen en heb de motor gecontroleerd op de compressie.
Het is een motor die milieu aangepast is met extra slangetjes vaatjes en wat dies meer zei.
Een xx carburateur en nog een paar van die eigenaardigheden die ik niet ken in mijn BGT van '69.
De compressie is m.i. laag n.l. 100/100/100/75 lb/in2 square inch.
Mijn BGT zit op 150 lb/in2 square inch.
Vraag:
Wat kan ik doen om de motor geschikt te maken voor de moderne dure benzine? Kop slijpen?

Ik hoor graag jouw adviezen en die van de andere bezoekers van deze plek.
Groet uit Deventer,
jan.borgonjen@live.nl

Re: Alles weg op de nieuwe site

#8
090003 schreef:Dag Hans,
Je zal vast niet de enige zijn die zijn weg op de nieuwe plek nog niet heeft gevonden, ik heb er ook veel moeite mee.
Alzheimer?
Ik dacht van niet, maar ja?
Mag ik via en naar jou een vraag stellen over jouw vakkennis m.b.t. de motor van de MGB van 7/73 uit Amerika?
Ik heb zo`n auto gekocht om de onderdelen en heb de motor gecontroleerd op de compressie.
Het is een motor die milieu aangepast is met extra slangetjes vaatjes en wat dies meer zei.
Een xx carburateur en nog een paar van die eigenaardigheden die ik niet ken in mijn BGT van '69.
De compressie is m.i. laag n.l. 100/100/100/75 lb/in2 square inch.
Mijn BGT zit op 150 lb/in2 square inch.
Vraag:
Wat kan ik doen om de motor geschikt te maken voor de moderne dure benzine? Kop slijpen?

Ik hoor graag jouw adviezen en die van de andere bezoekers van deze plek.
Groet uit Deventer,
jan.borgonjen@live.nl
Jan, ik meen me van John Twist te herinneren dat een verschil van 25% tussen de cylinders (en die heb je) al voldoende is om in te grijpen. Mocht die ene 75 lb cylinder door een klepdefect worden veroorzaakt zou je nog met een aangepakte kop kunnen doorgaan (olie in de cylinder spuiten: werkt dat is het de zuigerpassing, zo niet de klep). Kop door extra vlakken op hogere compressie brengen heeft alleen zin als je eerst een betere gelijkloop over alle cylinders bereikt. :idea:

Volgens mij is de normale compressiewaarde voor onze hoogcompressiemotoren minstens 120 lb/square inch, wil je daar zeker van zijn dan is een ingrijpender motorrevisie toch aan te bevelen. Loodvrij waren die USA 73-ers dacht ik nog niet, dus als je dat hier wil bereiken moet de kop toch al worden aangepakt.... :!:

Eens zien wat Hans hier over zegt... :-D on van Riet

Re: Alles weg op de nieuwe site

#11
Als ik zo terugkijk naar de oude site en worstel met de nieuwe opbouw, kan de teleurstelling als forumgebruiker niet groter zijn. Belabberde vormgeving (inbrowser en toch alsof windows 95/98 weer terug zijn), bijna onvindbaar profiel en nog sterkere restricties op de resoluties van foto's. Verder kan je je "life story"van jezelf en je geliefde MG nauwelijks kwijt. De avatar dus ook maar op een simpel plaatje gezet, want een echte foto is met 6 kb/ 90x90 dpi niet langer mogelijk! Verder is de mail-terugkoppeling op het forum verdwenen, vreemd hoor. Allerlei instellingen zoals automatisch inloggen bij herhaald bezoek zijn aangegeven, maar doen het niet. Software broddelwerk dus, helaas... :twisted:

Ooit heb ik mijn vakbond geholpen met hun nieuwe site, waar ze door hun alsmaar teruglopend ledenaantal géén geld hadden voor een goed softwarepakket, terwijl de MGCC leden en dus budget genoeg heeft. Maar dat ruimere budget van onze club zie je aan deze site niet af. Ergens is het toegankelijk blijven van het oude forum nog een straf ook: dan zie je pas wat we verloren hebben :cry:

Wat me ook opvalt is dat in de marktplaats er opvallend weinig onderdelen en wagens worden aangeboden vergeleken met vroeger. Kennelijk is het geheel zo gebruikersonvriendelijk dat velen het er maar bij laten. :?:

Jammer hoor, maar helaas ken ik als gepensioneerd ICT-er al vele mislukte IT-projecten, door falend management. Inkopen is een kunst. Dat die ook onze club zouden treffen had ik echter niet verwacht. Misschien dat de sitebeheerder het makkelijker heeft? Een reden uit gebruikersoogpunt voor deze "vernieuwing" kan ik immers niet ontdekken... :!:

Als het je eigen MG betrof zou je opnieuw beginnen met restaureren, want dit lijkt nergens op.. :(

Re: Alles weg op de nieuwe site

#12
En deze tekst zet hij kennelijk ook niet onder de juiste heading:

Als ik zo terugkijk naar de oude site en worstel met de nieuwe opbouw, kan de teleurstelling als forumgebruiker niet groter zijn. Belabberde vormgeving (inbrowser en toch alsof windows 95/98 weer terug zijn), bijna onvindbaar profiel en nog sterkere restricties op de resoluties van foto's. Verder kan je je "life story"van jezelf en je geliefde MG nauwelijks kwijt. De avatar dus ook maar op een simpel plaatje gezet, want een echte foto is met 6 kb/ 90x90 dpi niet langer mogelijk! Verder is de mail-terugkoppeling op het forum verdwenen, vreemd hoor. Allerlei instellingen zoals automatisch inloggen bij herhaald bezoek zijn aangegeven, maar doen het niet. Software broddelwerk dus, helaas...

Ooit heb ik mijn vakbond geholpen met hun nieuwe site, waar ze door hun alsmaar teruglopend ledenaantal géén geld hadden voor een goed softwarepakket, terwijl de MGCC leden en dus budget genoeg heeft. Maar dat ruimere budget van onze club zie je aan deze site niet af. Ergens is het toegankelijk blijven van het oude forum nog een straf ook: dan zie je pas wat we verloren hebben

Wat me ook opvalt is dat in de marktplaats er opvallend weinig onderdelen en wagens worden aangeboden vergeleken met vroeger. Kennelijk is het geheel zo gebruikersonvriendelijk dat velen het er maar bij laten.

Jammer hoor, maar helaas ken ik als gepensioneerd ICT-er al vele mislukte IT-projecten, door falend management. Inkopen is een kunst. Dat die ook onze club zouden treffen had ik echter niet verwacht. Misschien dat de sitebeheerder het makkelijker heeft? Een reden uit gebruikersoogpunt voor deze "vernieuwing" kan ik immers niet ontdekken...

Als het je eigen MG betrof zou je opnieuw beginnen met restaureren, want dit lijkt nergens op..

860018

Berichten: 7
Geregistreerd: vr 14 dec 2012, 12:38
Woonplaats: Rijswijk
Naam: Don van Riet