Start MGF Register in .....

#1
In de mappen en documentatie van het MGF was ik op zoek naar de datum waarop het MGF register van start is gegaan.
Helaas kan ik deze datum niet achterhalen. Misschien was het in april 1996. De eerste beheerder mevr. Bleeker ontving toen haar rode MGF.
Er zijn vast leden die nog wel het MG Nieuws uit die jaren in bezit hebben en dit kunnen nagaan of zelfs wel weten.

Groet,
Ad

Re: Start MGF Register in .....

#3
Beste Ad,

Ik weet nu ook weer dat er een time-out op de site zit.
Ik heb een hele stapel MG nieuws doorgewerkt en had een mooi overzicht van alles rond het MG F register gemaakt.
Dat is nu weer verdwenen. :x :x :x :x :x :x :x

In de samenvatting ( en ik zal het ook op een rijtje zetten als ik weer even tijd heb)

Op 4 april 1996 kreeg Betty Bleeker de eerste NL MGF. Zij is gevraagd om het MGF register op te zetten. Zij dacht met een lijst van de dealer iedereen aan te schrijven maar die kreeg ze niet. In september dat jaar was de eerste MGF register activiteit in Assen. Er waren daarna 8 MGF in het register bekend: 5 standaard en 3 VVC.
Het jaar daarna wordt er 1 registerdag gehouden.
In 1998 krijgt Betty ondersteuning van Ron Wolak. In 1999 wordt hij registerbeheerder en pakt het meteen actief op. Hij begint met een jaarkalender waarbij ritten, bijeenkomsten en buitenlandse contacten centraal staan. In het MG nieuws vind je regelmatig zijn verslagen onder eFFen onderelkaar.

In 2003 neemt Daphne Witzel het over. Zij krijgt eind 2007 uit handen van Adrian van het Engelse MGF register Special Award:

Daphne Witzel - for her work in establishing the MGF Register in the Netherlands

Als je de stukken uit de MG nieuws wilt moet je even mailen. In de verslagen van de ALV staat eea over het MGF register.

Groeten Sanna Agelink

Re: Start MGF Register in .....

#4
Dag Sanna,

Dank voor je reactie hier op het forum en excuus voor mijn late reactie op je bericht. Normaal gesproken kwam er altijd een mailtje als er een reactie was geplaatst op een aangemaakt onderwerp maar ik weet zeker dat ik nu geen enkele mail heb ontvangen.

Ik weet uit het registermateriaal dat de eerste MGF op 4 april (net de nodige aandacht van importeur en MGCC) is afgeleverd aan mevr. Bleeker. Dat Bettie de eerste registerbeheerder is geweest kan ik ook wel terughalen. Uit je informatie begrijp ik dat ergens in september de start van het F register moet zijn geweest. Hiervan is niets te vinden. Het zou mooi zijn wanneer aan september 1996 ook nog een dag gekoppeld kan worden zodat de datum compleet is. In de registermappen verder zitten geen kopieën van artikelen uit MG nieuws van destijds. Als het betrekking heeft op de oprichting van het MGF register heb ik uiteraard wel belangstelling in een kopie/scan. En waarschijnlijk ook wel het verslag van de eerstvolgende ALV na de start.

De datum wil ik gaan gebruiken voor het nieuwe digitaa MGF Register. De website ben ik aan het maken, de komt op www.mgfregister.nl en de database ben ik aan het vullen. Het koppelen van de database en de website moet nog gebeuren maar de eerste pagina's van de website heb ik online staan. Als streefdatum om alles compleet te hebben had ik januari dit jaar maar het werk bleek heel veel meer te zijn dan ik eerste instantie dacht. Maar het gaat wel goed komen. Op de website staat de datum van 1 april 1996 als oprichtingsdatum maar dat gaat dus nog wel wijzigen.

Met vr. groet,
Ad Holtland

Re: Start MGF Register in .....

#6
Dank je, het lijkt mij leuk om hier in te kijken en misschien is er wel iets te lezen waaruit je een datum kunt interpreteren als de start van het MGF register.
Ik ga zelf nog weer eens kijken in de papieren die ik heb gekregen. Misschien is er in de periode april-september 1996 toch iets te vinden.

Groet,
Ad
cron