Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#2
Beste Ton,

Lijkt mij inderdaad heel leuk maar vindt de startplaats GOES wel heel erg ver uit de buurt en dus niet uitnodigend. Ik dacht dat de bedoeling van de Landelijke rit was om deze zo dicht mogelijk bij de regio grens met andere regio's te plannen maar dat is in dit geval helaas niet gelukt denk ik. Verder verbaast het mij dat er geld voor de routebeschrijving betaald moet worden als je niet op voorhand aanmeldt (er zijn nog steeds mensen die geen internet hebben!). Volgens mij is dat niet de bedoeling van de landelijke rit (hier is o.a. de regiovergoeding vanuit het bestuur voor).

Wellicht dat ik het niet begrijp of niet goed zie maar dan hoor ik natuurlijk graag.

Heel veel plezier met de rit.

Paul Mol
Regio Veluwezoom
MGA........live it, life's too short not to

Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#4
Beste Paul,

Ten eerste ben ik niet bij de organisatie betrokken. Als club- en regiolid heb ik de uitzetter slechts aangeboden om de rit, samen met hem, een keer na te rijden. Uit ervaring weet ik dat je als uitzetter je eigen fouten niet ziet.

Ten tweede ben ik verbaasd over de kritiek met betrekking tot de startplaats. Helaas, Paul, is Nederland nu eenmaal zo groot dat je wel eens een afstand moet overbruggen. En wees eens eerlijk, was je wel gekomen als de startlocatie bijvoorbeeld Bergen op Zoom zou zijn?

Jammer dat er altijd weer mensen zijn zoals jij en ook Rob, die moeten azijnzeiken (excusez le mot) en de lol eruit halen voor de mensen die er hun vrije tijd in steken om iets dergelijks op poten te zetten.

Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#5
Je hebt helemaal gelijk Ton als uitzetter zie je je eigen fouten niet. Maar in dit geval heeft de controleur ook een steekje laten vallen. :oops:

Aangaande de startplaats valt het ook op dat jullie regio niet verder gaat dan Bergen op Zoom laat dat men over de grenzen heen kan kijken. Inderdaad is het wel mogelijk dat zo'n rit gereden wordt door leden uit onze regio, ik ben er al vaker geweest. Maar het lijkt erop dat dit niet gewenst is met de Op-isOp stelling kan je bij mooi weer niet op het laatste moment besluiten nog deel te nemen.

Aangaande de azijn lijkt het er toch meer en meer op dat men Marque of Friendship nog niet kent. en zich slecht kunnen verplaatsen in de wens van de leden. :cry:

Veel plezier met jullie rit, dat zal wel goed komen. :|
Groet Rob
790007

Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#6
Beste Rob

Qua startplaatsen meen ik mij te herinneren dat er toch wel vaker richting het Noorden is gestart. Maar misschien vergis ik mij daarin.

Maar dan nog snap ik de commotie niet en het op een publiek forum onderuithalen van iemand die met de beste bedoelingen een rit uitzet.

Doe dat dan even via een persoonlijk bericht aan Hans Geertse, maar ga hier geen sfeer maken. Want dat is wat zowel jij als Paul in mijn ogen bereiken en vind ik niet Marque of Friendship waardig.

Just my 2 cents en wees zo sportief om de rest van de discussie met Hans Geertse of het bestuur uit te vechten in een persoonlijk gesprek. Maar niet hier.

Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#7
Daar gaan we weer, toch altijd maar weer kritiek met een negatieve lading. Als je je van te voren aanmeld krijg je gewoon een routeboek. Meld je je niet aan dan kun je er een kopen voor het luttele bedrag van € 2,50. De zuinige Zeeuwen hebben het er graag voor over, maar het zijn altijd weer die Hollanders van boven de rievieren die over geld moeten zeuren. Het is overigens op de regiocoördinatoren vergadering ter sprake geweest en daar zonder dit soort kritiek geaccepteerd!!!!
Cees.

Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#8
Hallo Paul,
Ik reageer nu pas op jouw bericht omdat het mij ontgaan was dat ook bij Landelijke Evenementen een discussie gaande was. Graag verwijs ik je naar mijn reactie bij het forumonderdeel: Regio Zeeland/West-Brabant. Hier staat duidelijk aangegeven hoe e.e.a. geregeld is. Kort samengevat: Aanmelden per mail, (je krijgt de omschrijving gemaild); bellen kan ook (er ligt een gratis exemplaar bij de start); bij geen aanmelding betaal je aan de start het symbolische bedrag van 2,50! Heeft dus gewoon niets te maken met Marque of Friendship en op is op betekent dat er een beperkt aantal omschrijvingen aanwezig zijn, zodat we geen stapel routeboeken "achter de rododendrons hoeven te flikkeren" zoals een bekend cabaretier dat omschreef. Ik heb zelf in achterliggende jaren diverse ritten georganiseerd waar veel materiaal van overbleef, in kleur, met kunststofmap etc. Gewoon zonde om dit weg te gooien. Ook hebben we verleden jaar het omgekeerde meegemaakt, dat er een flink aantal leden onaangemeld kwamen. Toen moest alles uit de kast gehaald worden om nog 15 exemplaren bijgekopieerd te krijgen. Je schreef dat je het niet snapte; ik hoop dat het nu duidelijk is. Lees als aanvulling het artikeltje waar ik hierboven naar verwijs.
Wist je trouwens dat voor de ritomschrijvingen bij Regio West door alle deelnemers gevraagd wordt te betalen?

Met Groet,
Joan van Houwelingen, Regiocoordinator Z/W-B.

Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#9
Hallo Joan,

Bedankt voor jouw inhoudelijke reactie. Mijn reactie was niet om te "azijn zeiken" zoals werd genoemd in een ondoordachte reactie maar meer uit verbazing. Vandaar ook mijn vraag of ik iets gemist heb. Toch zou ik een andere manier bedacht hebben om "verspilling" van papier te voorkomen. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan de route digitaal beschikbaar stellen voor de TomTom en Garmin op het vertrekpunt (laptop aansluiten). Is het niet zo dat binnen de "Marque of Friendship" gedachte het juist ontzettend leuk is dat er onverwacht veel toeloop is op een rit? Dit heb ik bij mijn/onze ritten ook wel meegemaakt om vervolgens leuke koppeltjes te maken met 1 routeboek.

Dat van regio West wist ik maar niet dat ze dat ook op een landelijke rit doen.

Groet en een fijne rit,

Paul Mol
MGA........live it, life's too short not to

Re: Landelijke rit Zeeland/West-Brabant 11 mei 2014

#10
Paul,

Mijn reactie was niet zo ondoordacht. Ik heb toch echt mijn tekst nagelezen voor ik op ""Bevestig" drukte :-) En geloof me, ik stond er toen, en nu nog steeds, vierkant achter. In het algemeen kan ik me storen aan negatieve reacties op goedbedoelde initiatieven. En als ik dan nu op dit topic in een maand tijd zo weinig reacties lees en wat er komt dan ook nog zo'n negatieve klank heeft.................... tja.

Ik organiseer van tijd tot tijd zelf ook nog wel eens een ritje en stel daarbij ook grenzen mbt de uiterste aanmelddatum, maar ook het totaal aantal deelnemers. De door jou genoemde onverwachte aanloop is juist storend voor het goed laten lopen van een dergelijke dag. Het printen van een routeboek, het reserveren van ruimte in gelegenheden bij start, lunch en finish kan je niet op het laatste moment doen. Zo rij ik bijvoorbeeld de dag vooraf altijd de route nog een keer na en bijvoorbeeld de laatste keer (een rit van 200 km) werd ik de dag vooraf geconfronteerd met 2 omleidingen. Resultaat was dat ik een omrij route moest zoeken en voor het routeboek (bol/pijl), dat net gedrukt was, 's avonds nog wijzigingen moest maken. Nu heb ik gelukkig een programma op de computer om bol/pijl routeboeken te maken, maar dan nog kost het enorm veel tijd. En de dag zelf wil ik geen besognes meer hebben om nog allerlei paperassen te regelen. Dan wil ik mijn handen vrij hebben om mensen te begroeten, te spreken en onderweg ondersteuning te geven.

Qua kosten voor een uitzetter? Die € 2,50 is zo gek nog niet. Voor een rit van 200 km rij ik doorgaans een 1000 km weg voordat ik hem heb uitgezet, fijngeslepen, nog eens narijden met iemand die de route nog niet kent, de dag vooraf nog een keer controleren etc. etc. Wat denk je dat dat aan brandstof kost? En dan reken ik mijn tijd nog niet eens mee. Buiten de rijtijd zit ik ook nog uren het routeboek te maken en op Googlemaps en ViaMichelin mooie plekjes en leuke paden te zoeken. Ik vind het hartstikke leuk om te doen, dat wel, maar het moet wel leuk blijven. En dat geldt ook voor andere uitzetters, neem ik aan.
cron