Re: Overleg MRB vrijstelling oldtimers mislukt

#3
920143 schreef:Vandaag op de website van de KNAC.

http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-m ... s-mislukt/

Daar kunnen we het dan waarschijnlijk meedoen, net als enige tijd geleden voor motorfietsen,
eerst een kwartaal betalen per jaar en reeds jaar en dag weer gewoon het volle tarief.

Born free, taxed to death ... and beyond.
Er moet linksom of rechtsom zo'n 150 Miljoen € extra via de MRB in het laatje komen. De rest is afgeleide. Dat wil niet zeggen dat oldtimers opeens 100% moeten gaan betalen, wel dat "de geest uit de fles" is.

Dat de argumentatie van wijziging onzuiver is, doet er politiek niet veel toe. Zuiverheid zal je in de politiek nooit vinden, dus dat is ijdele hoop. Misschien vallen de bedragen nog mee :?

Re: Overleg MRB vrijstelling oldtimers mislukt

#5
Overleg mislukt is wel heel extreem uitgedrukt. We moeten niet vergeten dat het misbruik door die oude diesels en LPG bakken :D voor woon/werkverkeer zo wel opgelost is. Uiteindelijk hebben zij het hele gedoe veroorzaakt. De echte oldtimers zijn dacht ik redelijk buiten schot gebleven. Het begrip Oldtimer is ook weer iets aangescherpt denk ik, en terecht. Ik kan me niet voorstellen dat een echte oldtimer liefhebber zijn auto voor die 120 euro per jaar (overgangsregeling) gaat wegdoen.
Mijn MGB is 51 jaar oud dus ik kan niet zeggen dat het voor mij mislukt is. Ik ben dik tevreden.

Re: Overleg MRB vrijstelling oldtimers mislukt

#6
Dat is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Met een 51 jarige MGB heb je makkelijk praten maar
waar is het einde van deze maatregelen. Ik heb ook een b van 72 en val er nu nog!! buiten, maar voor hoe
lang nog? Het is nu eenmaal het melkkoetje van de staat en of het nu linksom of rechtsom gaat, de
begroting krijgen ze er altijd weer mee sluitend en anders gaat de accijns op de brand stof wel weer omhoog. Vind het dan ook niet gek dat men de hand op de knip houd. Om de economie op gang te krijgen zal men toch met betere maatregelen moeten komen. Dit is zo maar een gedachte maar daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn.

Re: Overleg MRB vrijstelling oldtimers mislukt

#7
Niet zo kort door de bocht dacht ik. Een hele politieke discussie in gang zetten over alle verschrikkelijke dingen die er nog kunnen gebeuren heeft niet zo veel zin denk ik. Ik blijf bij mijn standpunt dat de echte oldtimers een prima regeling hebben den dat het gebruik van zgn oldtimers (lees oude vervuilende bakken voor dagelijks gebruik) prima opgelost is, zij hebben tenslotte de discussie ook veroorzaakt. En ja, als morgen de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe pet en zo kunnen we nog meer maar's bedenken.

Re: Overleg MRB vrijstelling oldtimers mislukt

#8
Vandaag de blauwe enveloppen van de belastingdienst mogen ontvangen:

de MRB voor de MGB rubber bumper Euro 105
MG midget r/b Euro 62
VW Kever Cabrio Euro 81

Wel opvallend meestal ontvang je een aanslag op een datum die voor de aanslagdatum ligt, nu een aanslagdatum van 29 maart 2014 en betaling dient ontvangen te zijn voor 19 april a.s..
Bij te late betaling komt U niet in aanmerking voor de overgangsregeling voor oldtimers ..... je zult maar net een weekje in de zon zitten en na 19 april terug zijn ........... :o

Re: Overleg MRB vrijstelling oldtimers mislukt

#10
110006 schreef:Vreemd... Ik heb nog geen brief ontvangen, en ook nog van niemand anders gehoord...
Hmmmm. Ik was te snel; vanochtend lag hij in de bus...
Opmerkelijk is dat de aanslag is gedateerd op 31 maart, in de brievenbus ligt op 11 april en betaald moet vóór 19 april. Je zal inderdaad een weekje met je oldtimer weg zijn!

Re: Overleg MRB vrijstelling oldtimers mislukt

#11
In februari/maart was ik voor een periode van drie weken in Indonesie, ik had begrepen van de belastingdienst dat houders van een kenteken wat onder de nieuwe regeling valt voor eind maart bericht zouden krijgen incl. de keuze mogelijkheid van drie maanden betalen of het gehele jaar.
Derhalve belde ik voor mijn vertrek medio februari met de RDW en die gaf mij toen aan dat er pas medio maart, maar voor eind maart er een bericht gestuurd zou worden.
Vandaar waarschijnlijk de antedatering met een datum van eind maart, maar wel krapjes indien je inderdaad niet aanwezig bent, met mogelijk het gevolg dat er voor het gehele jaar betaald dient te worden :o
cron