vacuumvervroeger

#1
Beste Leden,

Mijn naam is Wiel Reggers en sinds kort lid van de MG Car club Holland.
Ik ben sinds 3 jaren in bezit van een mgb met bouwjaar 1964.
Mijn vraag gaat over het volgende:
Het betreft de vacuum vervroeger, de garage waar ik onderhoud laat doen adviseert de vervroeger niet te gebruiken terwijl anderen (onderdelen leverancier) zegt dit juist wel te gebruiken.
Kan iemand mij vertellen wat nu juist is, vervroeger gebruiken ja of nee, bij voorbaat dank.

Groet,
W.Reggers

Re: vacuumvervroeger

#2
Hoi Wiel, welkom bij de club.

Het korte antwoord: de vacuumvervroeger drukt het brandstofverbruik bij lange afstanden. Wel euro 98 tanken en een goede motorafstelling hebben, anders heb je kans dat de boel gaat pingelen.

Als jij weinig rijdt en de motor niet in topstaat is kan ik het advies van de garagist wel begrijpen.

Re: vacuumvervroeger

#4
170123 schreef:Beste Leden,

Mijn naam is Wiel Reggers en sinds kort lid van de MG Car club Holland.
Ik ben sinds 3 jaren in bezit van een mgb met bouwjaar 1964.
Mijn vraag gaat over het volgende:
Het betreft de vacuum vervroeger, de garage waar ik onderhoud laat doen adviseert de vervroeger niet te gebruiken terwijl anderen (onderdelen leverancier) zegt dit juist wel te gebruiken.
Kan iemand mij vertellen wat nu juist is, vervroeger gebruiken ja of nee, bij voorbaat dank.

Groet,
W.Reggers
De meeste vroege B's, dus ook de jouwe heeft een zgn ported vacuumvervroeging, die vooral bij kleine gasklepopening werkt, niet op stationair. Daardoor vervroegt hij vooral bij het optrekken en bij weinig gas op kruissnelheid. Zonder vacuumvervroeging heb je slechtere acceleratie en ook wat hoger benzinegebruik op de snelweg.

Mensen die geen vauumvervroeging gebruiken doen dat vooral bij het racen, omdat dan de motor heel anders gebruikt wordt, in een beperkt, max vermogen gebied. Ook hebben sommige vol-electronische ontstekingsunits een ander systeem om de acceleratie te verbeteren. 123 en CSI leveren dus units mèt en zonder vacuumvervroeging met andere logica
cron