Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#5
Mijn F is de MG welke ik tot nu toe het langst in bezit heb, nieuw gekocht op 1 maart 1999, dus 18 en half jaar in bezit over een paar weken.
Maar long time ago had ik als 18 jarige medio 1975 reeds mijn eerste MG, een 1972 Midget met kenteken 11-38-TU (die bestaat nog steeds) toen slechts een drie jaar oude auto, dus ik ben reeds lang besmet met met MG virus en het schijnt ongeneeselijk te zijn, maar gelukkig kan je er zonder te veel problemen oud mee worden.
Sinds die tijd zijn er vele MG's gekomen en gegaan, maar ik heb er thans nog steeds zes in bezit, 't was een paar jaar geleden negen stuks, maar ik heb het virus iets onder controle. :roll:

Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#9
Hierbij doe ik ook een duit in het zakje.

Mijn eerste B uit 1969 . Nu 45 jr. in bezit
MGC uit 1968 . Nu 28 jr. in bezit.
GT V8 1975. Nu 20 jr. in bezit.
MGB 1974. Nu 13 jr. in bezit.
MGB 1974. Nu 11 jr. in bezit.
Midget uit 1972. Nu 18 jr. in bezit van mijn vrouw.

Voorts nog 2 x Peugeot 1.9 GTI gehad. Nooit moeten verkopen. Stijgen zeer hard in waarde.
We zijn nu ook weer al aan onze 2e Alfa Romeo bezig .Nu Giulietta MA. Op LPG om laten bouwen.

Hans Geertse

Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#10
Zal ook maar weer eens op het forum zetten. Was eigenlijk van gedachte om een Triumph Spitfire te kopen, maar geïnspireerd door Hans, uit het bovenstaande bericht, werd het een MGB uit 1969. Een US import die nooit in de US heeft gereden. Met spaakwielen en overdrive. De historie van deze auto heb ik kunnen achterhalen, ik ben de derde eigenaar en de auto is altijd in Nederlands bezit geweest. Hij / zij heeft inmiddels 180.00 mijlen onder de wielen en is nog nooit gerestaureerd. Is zeker niet moeders mooiste maar we hebben er al ontzettend veel plezier mee beleeft. De verste reis die we er mee gemaakt hebben was in 1977 naar Dubrovnik. Toen ik hem kocht stond de teller op 40.000 mijlen.
Deze auto is in mijn bezit sinds 27 april 1973.
In december 2004 een MGA als restauratie project gekocht, een 1500 uit 1957. Hier ben ik van tijd tot tijd mee bezig en maak geen planning meer wanneer hij gereed moet zijn.
Bijlagen
SAM_0540.JPG

Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#12
20170819_175212.jpg
20170819_175212.jpg
20170819_175212.jpg
20170819_175212.jpg
Aanvullende info omtrent de MGB. Ik heb de B de aangekocht in Mei 2007 met km 24000 en nu na 10 jaar 32.760 km
De eerste eigen naar heb ik kunnen achterhalen de tweede eigen alleen dat hij Belgie komt de derde komt Austin in Texas.
Heel veel aangedaan oa spaakwielen Lood vrije kop, daarvoor is de motor er uit geweest om de over drive en de versnellings bak te monteren
En zo zou ik nog wel pagina kunnen vullen,Het laatste wat ik gedaan is mg helemaal strippen en van een nieuwe kleur voor zien
De web master weet vast wel hoe dit op te lossen
20170819_175212.jpg
zie dat foto op zn kop geplaatst is maar door hem aan te klikken is de foto weer in juiste beeld gebracht

Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#13
Noud, en hoeveel heeft het overspuiten van de MGB (jouw oude topic) nu uiteindelijk gekost ?
Het lijkt me nu trouwens meer een australische MGB of de voormalige auto van Vanessa, die had ook iets met"'upside down" als ik het me goed herinner.
Maar alle gekheid op een stokje Noud, de auto ziet er werkelijk goed uit het is een mooi eind resultaat.

Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#14
Rob
Aller eerst ik heb een herseninfarct gehad waardoor ik niet helemaal meer functionneer zoals het zou moeten.
daardoor komt het dat de fotos niet helemaal correct in beeld zijn gekomen. Ik heb een spaakstoornis en kan
de dingen niet helemaal meer op een rijtje zetten maar hopelijk komt dat allemaal weer goed in St Maarten.
de vraag was wat kost je om de auto opnieuw op te spuiten? Het ligt gecompliceerder als je denkt als
alleen het spuiten bedoelt 2 stukken plaatwerk en een vorige schade waar ook plaatwerk onder viel dan
uit op 4050 euro. Waaronder meer de14 -15 lagen lakwerk verwijderen onder meer meetelt
De opbouw is door Gert waardoor ook de scheuren in het dashboard verdwenen zijn
de dingen die vernieuwd zijn te veel om om te noemen. Maar chroom niet om een keertje langs te komen
dan kan het allemaal haarfijn uit te leggen Ik zelf mag immers 3 maanden niet rijden( infarct) Dus wat let je.

Met vrgrt Noud.

Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#15
Hoi Noud,
De laatste keer dat ik je zag en ook Gert was met "lekbakjes dag" in Mari's Engelse sleutel, tenminste ik meen me te herinneren dat je ook daar aanwezig was.
Het feir dat je ziek was had ik (nog) niet meegekregen, ik hoop dat je een zo volledig mogelijk herstel krijgt man.
St.Maarten, ik hoop niet dat je in de puinhopen van die orkaan zit c.q. terechtkomt.
Ondertussen doe het rustig aan en het beste voor jouw en Maria natuurlijk.
PS wanneer ben je oov terug voor een afspraak ? Zelf zitten wij nu in Frankrijk.
Groeten Rob & Yenni

Re: hoeveel jaren heb jij je MG al?

#17
Idd leuk onderwerp.

Mijn MGTF 1.8 135 Brooklands Edition staat vanaf 27-01-2004 op naam. Dus over enkele maanden 14 jaren in mijn bezit.
Nieuw geleverd door MG Rover dealer J. van Leeuwen in Zwolle.
Met 14 jaren ga ik hier geen prijzen winnen, maar van deze aankoop heb ik nog geen minuut spijt gehad.

Groet,
Ad Holtland
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control