Persoonlijke hulpmiddelen
Inloggen

Extra informatie Vervoer tussen de hotels door een echte Engelse dubbeldekker....

Tijdens het lustrum wordt een pendeldienst onderhouden tussen de drie hotels met een echte Engelse Dubbeldekker.

Engelse dubbeldekker 1Warming up naar het lustrumfeest van de MGCC.

Ik wil even met jullie kennis maken. Ik ben Jan van Esch en net zoals jullie fanatiek oldtimer liefhebber. Ik heb alleen niet gekozen voor kleine personenauto’s maar voor oude Engelse bussen. Ik heb er inmiddels twee, 1 Engelse dubbeldekker en 1 Engelse postbus.

Als hobbyist heb ik als eerste in 2003 een oude Engelse dubbeldekker gekocht om zelf op te knappen. De bus was her en der in een belabberde staat en mijn vrouw en ik hebben er enkele jaren over gedaan om er een mooie, nette en gezellige bus van te maken. Dit heeft echter best wel wat voeten in aarde gehad. Ik woon namelijk in een gewone woonwijk in Boxtel en heb een stuk uit de muur van de achtertuin moeten halen Engelse dubbeldekker 2om de bus in mijn achtertuin te kunnen krijgen om op te knappen. U zult begrijpen dat dit zo af en toe niet zonder problemen is verlopen. Avond aan avond slijpen, schuren timmeren en boren heeft menig buur soms wel de wenkbrauwen doen fronsen. Het was zelfs zo dat de Gemeente kwam informeren of ik hier een bedrijf aan het uitoefenen was, hetgeen natuurlijk in de tuin niet is toegestaan. Maar we zijn zonder al te grote problemen die periode doorgekomen. Mijn vrouw heeft thuis achter naaimachine zelf alle bekleding van de 49 zitplaatsen opnieuw gemaakt en ik moet zeggen, ze zien er perfect uit. Ook technisch is de bus in een perfecte conditie, dat moet ook wel want ik wilde de bus RDW goedgekeurd hebben voor personenvervoer en daar gelden dan ook wat strengere regels voor. Zo heb ik de toegangsdeuren moeten omzetten van links naar rechts en daardoor moesten de brandstoftank en luchtketels onder de vloer ook verplaatst worden.

Engelse dubbeldekker 3 Engelse dubbeldekker 4 Engelse dubbeldekker 5

De eerste bus die de Bristol Tramways & Carriage Company op de markt bracht dateert van 1908. In 1923 volgden dan de eerste dubbeldekkers voor de Hull Corporation. In 1933 werd in deze bussen voor het eerst een dieselmotor ingebouwd.  Juist deze combinatie van Bristol bussen met een Gardner diesel stonden garant voor een ijzersterk en onverwoestbare bus.  De motor was een Gardner , 6 cylinders in lijn en de bus weegt 9200 kg met een maximum toegestyaan totaalgewicht van 15.261 kg. Hij mag 49 personen vervoeren.

Daarom vind ik het ook hartstikke leuk dat ik door de Lustrumcommissie gevraagd ben voor de verzorging van het personenvervoer tussen de Hotels. Het zijn  geen grote afstanden maar het is natuurlijk wel zo veilig dat de feestgangers (met eventueel een borreltje op) op een veilige manier naar hun bedje gebracht kunnen worden. Ik zal er zijn van vrijdagmiddag tot zondagmorgen en rij op vaste tijden.

Er zal een rittenschema worden opgesteld waaraan U precies kunt zien wanneer U mij kunt verwachten.

Met vriendelijke groet en graag tot dan.

Jan van Esch.

(Een publicatie van de lustrumcommissie MGCC 65 jaar)

   

 

 

This is Sliced Diazo Plone Theme