Even voorstellen, mijn MG-F

#1
Vanaf Mei 2018 was ik de trotse eigenaar van deze nette Antraciet/zwartblauwe (kleurcode LQW) MG F uit juli 1998 met zwart leder interieur (Trim code PUU)

Edit: de F is in juni 2021 verkocht, het gaat me aan het hart maar ik ben op zoek gegaan naar een jonger exemplaar.

Afbeelding


Technische staat:
Koppakking is vervangen, de kop gevlakt, distributie- en multiriem en de waterpomp zijn vervangen, achter zitten er nieuwe remklauwen op, nieuwe remschijven rondom. Er zit een vol jaar APK op, technisch blijkt hij tot zover in behoorlijk goede staat te zijn, op de koppelingscilinder en de accu na, die zijn bij de grote beurt (die ik altijd bij een "nieuwe" aankoop laat doen) meteen vervangen.

Optisch
Wat krasjes op de bumpers, op de achterschermen wat lichte parkeerplaatsdeukjes, hij is naar de detailer geweest en staat er inmiddels helemaal mooi fris bij

Edit: Foto's opnieuw ingesteld en teksten aangepast aan de huidige omstandigheden.
Laatst gewijzigd door Wilfred Zweverink (180092) op 28 jun 2021, 22:07, 11 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU

Safety fast.

Re: Even voorstellen, mijn MG-F en ik

#4
Dag Wilfred,

Gefeliciteerd met je recent aangekochte MGF. Ziet er nog heel behoorlijk uit na 20 dienstjaren. En leuk dat er al punten verbeterd zijn en er nog dingen op de lijst staan. Misschien zie ik je MGF nog een keer tijdens een regio clubavond in Dalfsen. We wonen namelijk in dezelfde regio.
En misschien wil je de MGF nog aanmelden in het MGF register (www.mgfregister.nl). Veel rijplezier gewenst maar dat komt vast wel goed,

Groet,
Ad

Re: Even voorstellen, mijn MG-F en ik

#5
Dank jullie wel voor het warme welkom!

Ad, ik kom vast een keer naar een clubavond, Dalfsen is dichtbij. Ik zal de F ook aanmelden in het register.

De MGF heeft echt een mooie lijn, de wigvorm oogt nog steeds modern, dit in tegenstelling tot de wel erg klassieke lijnen van andere roadsters uit die jaren als de MX5 en de Z3. De achterkant van de F oogt door het middenmotorconcept wat lang, maar ik vind hem beter in balans dan veel andere middenmotor ontwerpen.

Ik had het eigenlijk wel mooi gevonden als die licht aflopende achterklep nog een bescheiden knikje weer omhoog had gekregen, een soort geïntegreerde spoiler, zoiets. Het is nu allemaal wel heel erg vlak.

Spoilers, lastig onderwerp. Het is al snel te lomp of te groot, of gewoon lelijk (of alledrie). Ik vind de spoiler van de Trophy te groot, de spoiler verstoort de subtiele balans van het ontwerp van de auto, die best forse "plank" op de toch al niet heel bescheiden achterzijde van de F is gewoon niet mijn ding.

Ik heb op Aftermarket gebied bar weinig kunnen vinden wat ik fraai vind, ik kwam iets tegen wat me wel aansprak. Een bescheiden, rubber achterspoilertje, zo'n lip zoals je ze eind jaren tachtig en in de jaren 90 wel meer zag op de klep van een sportieve sedan of hatchback met een stevige motor.

Bevestiging met dubbelzijdige tape. Als het niks is trek ik het ding er zo weer af en gaat het de prullenbak in. Maar eigenlijk valt het me helemaal niet tegen, al plakt de tape (ondanks goed ontvetten) wat minder goed dan gehoopt. Ik zal vrees ik nog wel met kit in de weer moeten, dus...

Ziehier het resultaat, ik zie graag jullie mening :)

Afbeelding


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Wilfred Zweverink (180092) op 28 jun 2021, 22:23, 5 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU

Safety fast.

Re: Even voorstellen, mijn MG-F en ik

#6
Wilfred, zeker een mooi spoilertje, menig MGF rijder zal willen weten waar je deze hebt gevonden, maar misschien is het handiger als je dit soort zaken bij het technische deel van het mgf-tf onderbrengt.
PS, super mooi karretje, veel plezier er mee.
Gr.
Wim

Re: Even voorstellen, mijn MG-F en ik

#7
Dank je wel Wim,

Ik had mij bedacht dat het wellicht niet gewaardeerd zou worden als ik het technische deel zou "vervuillen" met mijn aftermarket spoilertje, zo zie je maar, neem nooit zomaar iets aan.

Als ik de tijd en wat meer foto's heb maak ik dat wel een spoiler topic aan, akkoord?
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU

Safety fast.

Re: Even voorstellen, mijn MG-F en ik

#10
Vandaag een dagje vrij, en mooi weer. Wat doe je dan? Besloten om mijn klussenlijstje van de F eens flink in te korten.

Spoilertje goed vastgezet, Rob, die tape van Bison is echt perfect! Wat bedrading en leidingen netjes vastgezet met tie wraps. Ook maar eens zo'n flesje injector reiniger in de tank geknikkerd, in de categorie baat het niet, schaden doet het zeker niet. Ik verbeeld me dat hij nu stationair wat regelmatiger loopt.

Daarna aan de gang met de steenslagplekjes op de kap voor, en de plekjes op de dorpels achteraan, bij de wielkasten, krabben, schuren, schoonmaken, Fertan. De luchtroosters aan beide kanten los gehaald en de dorpels van binnen gecheckt, subframe en motorruimte gecheckt, weinig narigheid eigenlijk. Waar nodig de dorpels schoongemaakt en binnen ingespoten met WD40, een paar dagen later er achteraan met amber Tectyl.

Daarna ben ik alle carrosserie delen maar eens gaan stellen, want dat was op zijn Engels in elkaar gezet. Voor- en achterklep, alsmede de portieren, en de spatborden vóór ook gesteld. Alle gaps op 3-4mm.
Afbeelding
Helemaal netjes strak.
Afbeelding
Andere zijde ook
Afbeelding
Edit: Na ruim 3 jaar heb ik afscheid genomen van de F. Ze is technisch prima in orde en optisch netjes, met haar 23 lentes, maar ik wilde toch graag een iets jongere, met wat minder kilometers op de klok.

De F heeft enthousiaste nieuwe eigenaren gekregen, die op een mooie zomerse dag, met het kapje naar beneden, richting de ondergaande zon zijn vertrokken. Inmiddels is de opvolgster aangekocht, daarover later meer..
Laatst gewijzigd door Wilfred Zweverink (180092) op 28 jun 2021, 22:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU

Safety fast.
cron