Bekleden mgb

#1
Goedendag,
Ik heb mijn MGB uit 1978 van binnen gestript omdat het tapijt wat erin zat op was.
Nu heb ik een nieuwe tapijtset gekocht en wil ik dit in de auto gaat lijmen, mijn vraag is dus, welke lijm kan ik het beste gebruiken en waarom deze lijm?
Volgens de lijmwijzer van Bison kom ik bij deze lijm uit : POLYURETHAANLIJM 2K EXPERT
Ik lees graag jullie reacties en alvast bedankt.
Mvg Gerrit
Een dag niet gewerkt is een dag vrij geweest

Re: Bekleden mgb

#4
Ook hier iemand die al diverse MGB's over de jaren heeft bekleed d.m.. good-old Bison Tix, zelfs bij de cabriokappen gebruik ik het.

1978 MGB, ik weet niet hoe origineel de oude bekleding was, maar de horizontale matten waar je voeten op rusten waren af fabriek NIET gelijmd,
vast d.m.v. 4 drukkers waarvan het andere deel in de bodem was bevestigd, en eronder lag een soort van hard schuimen tussen laag.
De bekleding van de dorpels is wel gelijmd.
Succes, en wordt geen verslaafde lijmsnuiver, ruimte vertileren of garage met open deuren of buiten werken.

Re: Bekleden mgb

#5
Allen bedankt voor de reacties, ik heb de B nu 23 jaar in mijn bezit en het tapijt lag er al in. De stukken die normaal
gesproken met de drukkers vast zaten waren gelijmd. De drukkers in de bodem zitten er nog wel, maar die zij nu onbruikbaar.
Een dag niet gewerkt is een dag vrij geweest

Re: Bekleden mgb

#6
Bison Tix zal dus geen verassing zijn. Die vier clips op grondplaat om de matten vóór te zekeren zijn VELCRO clips en apart bestelbaar. Volgens mij moet het altijd mogelijk zijn om nieuwe te monteren, ook de delen op de grondplaat. Die popnagels zijn volgens mij uit te boren en te vernieuwen. :D

Tapijti is prima te plakken, die vroegere rubberen strips voor over de binnendorpels zijn lastiger strak krijgen, maar ik zie die originele opzet zelden meer. Ooit had mijn 1972 CBB die en ook verder alleen dunne rubberen matten. Toen deed ik daar op maat gemaakte slijtvaste matten in een bij de bronze yellow passende kleur overheen, nu ben ik al jaren gewend aan tapijtstukken op alle plekken: makkelijk te plooien en te lijmen. Dan wel in een period correcte navy blue uitvoering in een inmiddels echt gele wagen. Hoogstens zijn die tapijten wat kwetsbaarder voor slijtage door mijn schoenzolen. ;)
cron