zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#1
Goedemiddag!

Ik vroeg mij af of er nog B GT's rondrijden in West-Brabant? Of midden/Oost Brabant. Op de laatste sleutelmiddag afgelopen zaterdag van regio Zeeland/West-Brabant was er maar één MGB GT aanwezig en dat was ik. En ik begreep van de mannen van Garage Touw dat je ze steeds minder ziet. Errug jammer!

Nu staat er ook een MGB in mijn garage. En daar word ik ook heel vrolijk van. Maar ik zou het leuk vinden contact te leggen met andere BGT rijders. Beetje kijken en vergelijken, tips, misschien eens met een paar man een ritje maken.

Ik zag er laatst één in Roosendaal rijden. Een groene met minilites. Zal wellicht hier ergens thuishoren.

Ben heel benieuwd iets te vernemen! Bedankt vast voor de reactie!

Ger Lugtenburg,
MGB GT 1970
(us spec: split bumper; Abingdon pillow dash; black hole grill)

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#2
GT's zijn veel zeldzamer dan normale B's, omdat er vroeger ook vaak in de winter mee werd doorgereden. Gevolg was dat de meeste vroegtijdig waren weggeroest. Zelf heb ik een BGT uit 67. Niet in West-Brabant, maar in Zeeuws-Vlaanderen. Ik vind de bgt op spaakwielen en chromebumpers het mooiste wat MG ooit gedesigned heeft. Ik kan er geen genoeg van krijgen om naar die auto te kijken. Echt goddelijk design! Bovendien rijdt die, zoals een B behoort te rijden! Het is een lichtblauwe, dus houd de weg in de gaten als u in Zeeland bent... ;)
Groeten, Evert

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#3
Gisteren op de British Car Jumble geweest. Heleboel mooie B tourers. Maar gelukkig ook een heleboel GT’s. Blijf ze toch machtig mooi vinden! Ook de rubberbumpers! Ze staan -zeker in combinatie met een grotere bandenmaat 185/70- wat hoger op de weg. Vind ik erg mooi. Ze komen ook heel robust op mij over. De deuren zijn versterkt. Er zitten deurvangers op. Geldt overigens ook voor elke rubber bumper tourer.
Dus als je niet de grenzen opzoekt bij het rijden is die mindere wegligging -naar verluidt- geen enkel probleem.

Als iemand zijn ‘gummi boot’ GT met mijn chromebumper 1970 GT wil ruilen; i would be tempted. Maar zoals we weten: van ruilen komt vaak huilen!

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#5
Even wat feitjes over de GT''s. Ik bezit er zelf thans twee, een 1976 RB (LHD) en een 1981 RB "LE" (RHD).
Er zijn ruim 3x zoveel roadsters dan GT's geproduceerd, t.w. 386.961 roadsters tegen 125.282 GT's.
GT's waren duurder dan roadsters, de productie van GT's is voor Amerika is per eind december 1974 gestaakt, na 1.247 stuks amerikaanse RB GT's.
De productie van LHD RB GT is gestaakt per medio 1976 met de introductie van het 1977 model.
Er zijn slechts 2.212 stuks LHD RB GT's geproduceerd, waarvan slechts 965 stuks voor Europa.
Waarom is dat belangerijk ? Indien er voor Amerika langer GT's waren geproduceerd, bijvoorbeeld tot einde productie in oktober 1980, hadden er veel meer in Nederland geweest, zeker wetende dat thans meer dan 90% van de B's in Nederland aanwezig daarvandaan is geimporteerd.
Ook het feit (zeker in Engeland van toepassing) GT's staan buiten gestald en werden het gehele jaar gebruikt en roadster werden meer gekoesterd.
Oja, RB B's (roadster en GT) voor de Europeesche markt (LHD en RHD) hebben geen verstevigingsbalk in de portieren, of de 1.274 RB GT's voor Amerika dat wel hadden weet ik niet, twee in bezit gehad maar nimmer een deur aan de binnenzijde bekeken.

Terzijde mijn Tahiti Blue 1976 LHD RB GT stond in Waalwijk chromen rostyle velgen, ruilen ?

Groeten uit Rotterdam

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#6
Dag Rob, ik heb jouw Tahiti Blue GT zien staan in Waalwijk. Die is toch via Marktplaats verkocht recent? Ik heb nl. wel eens over een ruil nagedacht. Ik meen dat RB lekkerder schakelt en wat mij betreft comfortabeler rijdt. Zie dan ook met enige spijt dat menig RB een CB moet worden perse. Ik denk dan: koop een CB? Mss kan je er niet zo mee smijten in de bocht. Maar dat doe ik sowieso niet. Want ik heb geen gevorderde rijopleiding. Plankgas geven is iets anders dan echt goed kunnen rijden. Maar je weet van ruilen komt huilen?
Weet je zeker van die verstevigingsbalken in de deur? Er zitten toch ook deurvangers in? Extra veiligheid? Iig geval leuke reactie! Thanks
Mvg

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#7
Hoi Ger,
Dat klopt "mijn" Tahiti blauwe GT - welke ook in Waalwijk aanwezig was - rijdt nu in de regio Apeldoorn rond sinds j.l. vrijdagavond, de nieuwe eigenaar had meteen een goede temperatuur test voor mens en machine met zo'n 30 graden buitentemperatuur tijdens de rit naar huis van zo'n 125km.
Ja, dat van die deurbalken weet ik zeker, die vind je alleen in auto's voor de amerikaanse markt, een paar jaar geleden kocht een kennis van me in Engeland een gebruikte deur voor zijn Jubilee GT ter vervanging van een slechte deur, de deur die hij kocht was van een amerikaanse RB roadster, dus met extra zijbalken. Hij schrok van het extra gewicht van de deur t.o.v. zijn originele deur zonder die balken.
Terzijde jouw '70 GT heeft nog de originele splitbumper ? Recentelijk heb ik zo'n bumper gekocht voor een GT project waar ik mee bezig ben.

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#8
Ik heb afgelopen jaren veel ritten in zeeland eo gereden met jullie regio. Heb zelf 10 jaren gelede bewust een GT gekocht en tot op het bot gerestaureerd. Heerlijk rijden. Regen of hitte, het blijft comfortabel.1970 splitbumper, black tulip, oker bekleding.
Hierbij enkele fotos
0038_DSC01826.jpg
0038_DSC01826.jpg (111.5 KiB) 11103 keer bekeken

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#9
Mooi die black tulip! Een 1970 split bumper? Ook een US spec of origineel Nederlandse uitvoering met stalen dashboard? Het begint hier gezellig te worden! Ik ben een grote liefhebber van de GT en ik vind het heel leuk dat ik geestverwanten tref!
Ook al vind ik de MGB tourer ook een fantastisch leuk karretje! Maar heel oneerbiedig gezegd: het is een cabrio en die vallen al snel in de smaak (ook al is de MG B tourer volgens mij de moeder van alle cabrio's, in ieder geval van na 1962!)
Inderdaad geldt voor de GT voor mij ook: "een (bijna) goddelijk design" .
Gerhard

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#16
Ik heb mijn GT nu zo’n 9 jaar maar ik loop steeds tegen nieuwe dingen aan. Zoals nu een afdekscherm voor achter in de GT waaronder je je spullen het zicht van nieuwsgierigen kunt onttrekken. Ik wist niet dat dit bestond? Iemand die ook zo iets in zijn auto heeft? Is het origineel af fabriek? Ben heel benieuwd!
Bijlagen
5EF9356C-F172-4A86-B05C-C69253F563E3.jpeg
5EF9356C-F172-4A86-B05C-C69253F563E3.jpeg (70.12 KiB) 10898 keer bekeken
304877A0-1B22-441A-BECB-53CFA1F67168.jpeg
304877A0-1B22-441A-BECB-53CFA1F67168.jpeg (55.65 KiB) 10898 keer bekeken
29AB599E-7E3F-4578-ADD3-4395C22A1361.jpeg
29AB599E-7E3F-4578-ADD3-4395C22A1361.jpeg (53.94 KiB) 10898 keer bekeken
20514051-CA11-417B-81F8-A5EDCC531525.jpeg
20514051-CA11-417B-81F8-A5EDCC531525.jpeg (35.61 KiB) 10898 keer bekeken

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#17
Beste Ger,
In 2014 importeerde ik een 1974 1/2 MGB-GT vanuit Amerika en daar was er een in gemonteerd, de auto is begin 2016 naar Belgie geexporteerd met dat afdekzeil erin. De auto is later omgebouwd naar chrome bumpers.
Dat was voor mij ook de eerste keer dat ik zo'n afdekzeil zag, recentelijk zag ik een een engelse website een GT aangeboden waar er ook een is was gemonteerd.
Moet een after market accesoire geweest zijn, maar ik heb er nimmer een advertentie e.d. voor gezien.
Ik probeer foto's te uploaden van de auto welke ik in mijn bezit had.
Bijlagen
1975BGT028.jpg
1975BGT042.jpg

Re: zijn er nog MGB GT's in West-Brabant?

#18
180045 schreef:
25 apr 2018, 14:25
Goedemiddag!

Ik vroeg mij af of er nog B GT's rondrijden in West-Brabant? Of midden/Oost Brabant. Op de laatste sleutelmiddag afgelopen zaterdag van regio Zeeland/West-Brabant was er maar één MGB GT aanwezig en dat was ik. En ik begreep van de mannen van Garage Touw dat je ze steeds minder ziet. Errug jammer!

Nu staat er ook een MGB in mijn garage. En daar word ik ook heel vrolijk van. Maar ik zou het leuk vinden contact te leggen met andere BGT rijders. Beetje kijken en vergelijken, tips, misschien eens met een paar man een ritje maken.

Ik zag er laatst één in Roosendaal rijden. Een groene met minilites. Zal wellicht hier ergens thuishoren.

Ben heel benieuwd iets te vernemen! Bedankt vast voor de reactie!

Ger Lugtenburg,
MGB GT 1970
(us spec: split bumper; Abingdon pillow dash; black hole grill)
Jazekers,
Kom uit St Anthonis en ben zojuist begonnen aan een MGB GT uit 1970, split bumper.
2 weken geleden nog met mijn A en nieuwe BGT een bruiloft gereden. Was overigens erg gezellig.
Gr Evert Sommers
cron